Hoger scoren in Google? Dit zijn de #14 beste tips van 2021!

Hoger scoren in Google

Hoger scoren in Google met je website of blog? Dan ben je bij dit blog artikel op het juiste adres!

Vandaag neem ik je mee hoe jij hoger kan scoren in Google door middel van de #14 tips die makkelijk te implementeren zijn.

Na het lezen van deze blog kan jij gelijk aan de slag met het verbeteren van jouw positie in de zoekmachines en weet jij precies wat je moet doen om op lange termijn een steeds betere website neer te zetten.

Deze tips gaan jou helpen om hoger te scoren in Google aangezien deze tips door de grootste websites worden geïmplementeerd. Deze wil je echt niet missen dus lees vooral veder!

Waarom hoger scoren in Google?

Hoger scoren in Google

Wanneer je een website hebt waar je informatie deelt over je onderneming of je hebt een webshop waar je spullen verkoopt dan is 1 ding zeker. Je wilt je klanten bereiken en dit lukt vaak alleen door middel van gratis verkeer via Google of betaald verkeer.

Zoals het woord al zegt kost betaald verkeer geld en kan aardig hoog oplopen en op lange termijn valt er zoveel meer winst te behalen uit gratis verkeer uit Google waardoor het verstandiger is om je te focussen op het hoger scoren in Google.

Google moet je zien als een berg. Je kan hem niet verplaatsen dus je dient hem maar te beklimmen. Door het gebruik maken van goede SEO-strategieën kan jij deze berg succesvol beklimmen en veel bezoekers op je website vergaren.

Door het feit dat je meer organisch bezoek naar je website trekt kan je meer mensen bedienen met jouw informatie of kan je meer producten aan hen verkopen.

Het komen op de eerste pagina van Google is van groot belang, want vrijwel niemand klikt nog door naar een tweede pagina. Wanneer je je hier bevindt als website zal je zeer weinig bezoekers trekken. Zo kan je ook beter onderaan de eerste pagina staan dan bovenaan op de tweede pagina.

Hoe hoger je in Google komt te scoren des te meer bezoekers je krijgt, want zo’n 40% klikt op de eerste plek en vervolgens worden de percentages steeds kleiner naarmate je lager gaat.

Wat wel opmerkelijk is is dat websites die in het midden staan van de eerste pagina minder kliks krijgen dan mensen onderaan de eerste pagina. Wij mensen zij namelijk geneigd om de onderkant en de bovenkant te checken voordat we naar het midden gaan kijken.

Wat is SEO?

SEO

SEO staat voor search engine optimization of ook wel zoekmachineoptimalisatie. Wanneer je gebruik maakt van SEO-technieken optimaliseer jij je website voor de zoekmachine of ook wel Google. 

Je verricht dan activiteiten die zijn boedelt om de webpagina hoger te laten scoren in Google zijn organische zoekresultaten.

Hierdoor laat Google jou hoger scoren in de zoekmachine waardoor je meer bezoekers zult ontvangen. 

Hoger scoren in Google door gebruik te maken van SEO-technieken

Om hoger te scoren in Google heb ik hieronder #14 tips neergezet die jij makkelijk kan implementeren. Wanneer je deze tips toepast zal je merken dat je website steeds sneller en hoger in de zoekmachine terecht komt. Doe er dus je voordeel mee!

#1 Maak content voor je website

Content

Wanneer je beschikt over een webshop of een website dan dien je daar bezoekers naartoe te trekken, maar hoe doe je dit?

Stel je hebt een kapperszaak en daarbij een webshop voor je producten. Momenteel heb je daar alleen nog maar producten opstaan en je openingstijden bijvoorbeeld.

Bezoekers kunnen jou dan alleen vinden wanneer zij specifiek zoeken naar jouw kapperszaak en verder wordt het ingewikkeld om jouw zaak te vinden aangezien deze niet is voorzien van content.

Door het maken van content zoals blogs en video’s zal je veel meer bereik genereren. Zo kunnen mensen jou vinden doordat je een blog hebt geschreven over de beste haartrends van 2021 bijvoorbeeld.

Hierdoor zullen onbekende mensen voor het eerst met jouw webshop in aanmerking komen en kunnen zij vervolgens ook producten aanschaffen of langskomen op de zaak.

#2 Maak artikelen over 1 zoekwoord

Bij het maken van een blog artikel voor je website dien je een onderwerp te hebben waar je over kan schrijven. 

Om het voorbeeld er maar weer eens bij te pakken kan je op Ubersuggest een zoekwoord vinden om over te schrijven.

Wanneer ik hier de zoekterm haartrends 2021 intyp dan zie ik dat er een zoekvolume is van 880. Dit wil zeggen dat er 880 keer op gezocht wordt per maand en jij deze mensen kan bereiken met je blog artikel of video.

Echter is het belangrijk om je te richten op long tail zoekwoorden aangezien deze concreter zijn en je hier meer doelgericht verkeer naar je webshop trekt van betere kwaliteit. Daarnaast ligt de concurrentie ook lager op long tail zoekwoorden waardoor je makkelijk hoger kan scoren in Google.

Daarnaast zoeken 80% van de zoekmachinegebruikers op long tail zoekwoorden. Zij typen dan bijvoorbeeld een vraag in van iets wat ze willen weten. Je zit hier dan gauw al boven de 3 á 4 woorden wat tevens het aantal worden is wanneer er gesproken wordt over long tail keywords.

Zo kan je ook een blog schrijven over “haartrends 2021 dames kort”. Hier wordt 90 keer per maand op gezocht, maar de concurrentie voor zo’n long tail zoekwoord is vele malen lager waardoor je hier makkelijker kan scoren en sneller bezoekers naar je website kan krijgen.

Wanneer je eenmaal een steeds grotere website wordt met veel content over long tail zoekwoorden dan kan je ook artikelen gaan schrijven over korte zoektermen.

#3 Gebruik maken van verschillende koppen

Wanneer je een blog artikel aan het schrijven bent is het noodzakelijk om je blog in te delen over verschillende kopjes. 

Hierdoor maak je geen lang verhaal achter elkaar wat overzichtelijker is voor de bezoekers en makkelijk leest.

Daarnaast kan je o.a. bij WordPress je tussenkopjes een kop geven zoals H1, H2 enzovoorts. Je geeft dan je titel als enige een H1 en de andere kopjes een H2 en kopjes die daar weer onder vallen een H3 enzovoorts.

Een extra tip is ook om in je koppen soms je zoekwoord te laten terugkomen, want Google hecht veel waarde aan kopjes met een zoekwoord erin.

Zo weet Google bijvoorbeeld dat het stuk wat onder die kop is geschreven ook daarover gaat.

#4 Laat het zoekwoord regelmatig terugkomen

Keywords

Je zoekwoord dien je meerdere malen terug te laten komen in je blog artikel en op andere pagina’s waarvoor je een zoekwoord gebruikt.

Door dit verspreid over je webpagina terug te laten komen weet Google dat je hele pagina daarover gaat en weet hij dat het nuttig is voor mensen die zoeken op dat zoekwoord.

Het is uiteraard niet de bedoeling om overal je zoekwoord te spammen, want dat wordt door Google echt afgestraft. Hij ziet namelijk ook dat het niet meer natuurlijk is en Google is slimmer dan je denkt. 

De tijd van rare trucjes is echt voorbij je dient nu waardevolle content te delen met je bezoekers waar zij wat aan hebben.

#5 Maak zoekwoorden dikgedrukt in de eerste alinea

Door je zoekwoord terug te laten komen in je eerste alinea en het liefst in de eerste zin ziet Google gelijk dat jouw artikel te maken heeft met dat zoekwoord.

Door vervolgens eenmalig het zoekwoord dik te drukken in de eerste alinea geeft dat aan dat er extra waarde wordt gehecht aan dat woordje in je blog. 

Google ziet dit ook en zal je hiervoor belonen. Echter geld ook hiervoor dat je niet overal alle zoekwoorden dikgedrukt moet maken aangezien de waarde van een dikgedrukt woord afneemt na mate het vaker gebruikt wordt op de pagina.

#6 Vul blogs aan met veel media

Media

Wanneer je een relevant artikel hebt geschreven van het liefst 1500+ woorden dan kan je media toe gaan voegen aan je artikel. 

Google ziet het liefst lange artikelen aangezien daar veel informatie in zit en de bezoekers hier het meest mee kan. Je dient dus wel wat moeite te steken in een artikel, maar deze staat vervolgens dan ook jaren online en kan jarenlang bezoekers voor jou trekken.

Door media toe te voegen zoals afbeeldingen, infographics, video’s en/of quotes kleed je als het ware je artikel aan en een afbeelding kan bijvoorbeeld helpen bij een uitleg die je beschrijft.

Daarnaast hecht Google hier waarde aan doordat gebruikers dit ook liever willen zien.

Je dient dus ook te denken als een bezoeker. Wat wil ik al bezoeker zien? Google beloont namelijk de websites waar bezoekers het meest blij mee zijn.

Alleen hierdoor kan Google zijn werk goed doen en de gebruikers ervan optimaal bedienen.

#7 Gebruik metaomschrijvingen en geef afbeeldingen een alt tag

In WordPress kan je met een plug-in genaamd Yoast-SEO metaomschrijvingen meegeven aan je blog artikel die je wilt posten.

Een metaomschrijvingen is de titel die in Google wordt laten zien en de tekst die daaronder staat. Dit geeft dus voor een potentiële bezoeker de eerste indruk over de site waar die persoon wel of niet op klikt.

Het is aan te raden om ook hier je zoekwoord in te plaatsen en een aantrekkelijke titel en omschrijving neer te zetten, waardoor lezers geprikkeld worden om erop te klikken en dus je artikel te gaan lezen.

#8 Plaats je zoekwoord in de URL

Voordat je je blog publiceert kan je ook die webpagina een URL meegeven. Bij WordPress kan dat rechts in je scherm waar je een bericht kan typen. 

Hier zet je je zoekwoord neer met de streepjes ertussen. Hierdoor komt je zoekwoord een extra keer voor en heb je een voordeel ten opzichte van mensen die dat niet doen.

Dit zal een extra duwtje in de rug zijn om hoger te scoren in Google.

#9 Linkbuilding

Doe-aan-linkbuilding

Linkbuilding is een goede en bewezen manier om hoger te scoren in Google. Deze manier is op te delen in intern en externe linkbuilding.

Zo kan je interne links op je website plaatsen van de ene pagina naar de andere pagina. Wanneer je het bijvoorbeeld bij een blog hebt over beste kappersproducten en daar komt een shampoo in voor dan kan je verwijzen naar een blog waar je het hebt over de beste shampoos.

Hierdoor stem je eigenlijk op je eigen blog dat het een interessant artikel is om te bekijken als je wilt weten wat goede shampoos zijn.

Hoe meer stemmen je hebt hoe hoger je zal scoren in Google, maar echter is het eigenlijk een stem op jezelf.

Wanneer een andere website naar jouw website linkt is dat een stem van iemand anders op jou, waardoor Google hier een stuk meer waarde aan toe kent. Iemand beveelt dus jouw website aan en dat gebeurt alleen als het goed is.

Dit weet Google ook en die zal jou dan ook belonen als je veel externe links hebt die naar jouw pagina verwijzen.

Zelf kan je ook linken naar andere relevante websites waardoor je een stem geeft op een ander. Dit is niet per se slecht, want je verwijst je bezoeker naar een relevant artikel van een ander. Je doet er dus alles aan om je bezoeker te informeren en dat ziet Google ook.

#10 SSL-certificaat

Een SSL-certificaat zorgt ervoor dat je website van http naar https gaat en je een beveiligde website hebt. Dit is voor een bezoeker fijn, omdat zijn gegevens dan veilig zijn en de persoon met een veilig gevoel kan winkelen. Wanneer je bezoeker dit vindt dan vindt Google dat ook!

Een SSL-certificaat kan je los kopen, maar bij Neostrada krijg je die gratis bij aanschaf van een domeinnaam en webhosting. Het is hier tevens ook erg goedkoop.

#11 Snelle website

Hoger scoren in Google

Een snelle website is essentieel om hoog te kunnen scoren in Google, want bezoekers houden eenmaal niet van wachten en hierdoor Google ook niet.

Wanneer je een hele slome website hebt dan zal Google jou hiervoor ook straffen met een lage positie.

Je krijgt een snelle website door een goede hosting aan te schaffen, maar ook door niet te veel toeters en bellen aan je website te hangen met veel plug-ins.

Plug-ins voegen steeds weer een stukje code toe aan je website aan de achterkant en hierdoor wordt je website steeds slomer.

Gebruik maken van plug-ins is niet erg, maar neem er niet te veel. Gebruik alleen hetgeen wat echt noodzakelijk is om te website goed te krijgen. Een plug-in die wel kan helpen om een snellere website te krijgen is WP-supercache.

#12 Schrijf voor mensen niet voor robots

Een ander belangrijk punt bij het schrijven van content op je website is dat je schrijft voor mensen en niet voor robots.

Maak dus content voor je bezoekers en niet per se voor Google. Wanneer je een bepaald zoekwoord bijvoorbeeld minder vaak gebruikt dan bij een andere blog dan is dat echt niet erg.

Google wil zien dat bezoekers op je website zitten en er lang op zitten zodat Google weet dat je informatie bruikbaar is anders zal de bezoeker er niet lang op blijven.

Bezoekers zullen natuurlijk ook minder lang op je website blijven wanneer er overal zoekwoorden erin gepropt worden. Dus schrijf voor mensen en niet voor robots!

#13 Daag bezoekers uit om te reageren

Comments

Door een reactie uit te dagen van je bezoeker is er meer interactie tussen website en bezoekers wat Google als iets positiefs ervaart. 

Daarnaast zorgt een reactie voor content wat door een extern persoon op jouw website is geplaats waar Google veel waarde aan hecht.

Lok dus vooral reacties uit van je bezoekers om zo meer interactie te creëren!

#14 Houd bezoekers langer om je website

Dan zijn we alweer beland bij de allerlaatste tip van het rijtje hoger scoren in Google. 

Houd bezoekers langer op je website door middel van bijvoorbeeld een YouTube filmpje.

Dit is goed voor het aankleden van je blog door middel van media, maar wanneer de persoon het filmpje bekijkt of even scant dan blijft die persoon langer op je website.

Hoe langer iemand op je website is des te bruikbaarder en waardevoller jouw content is volgens Google.

Google zal je dan ook belonen met een hogere positie wanneer bezoekers lang op je pagina blijven hangen.

Conclusie hoger scoren in Google

In dit blog artikel heb ik je 14 tips gegeven hoe jij met je website hoger kan scoren in Google.

Wanneer jij deze tips implementeert dan zal je aanzienlijk meer bezoekers gaan krijgen op je website en ook meer verkopen gaan draaien in het geval van een webshop.

Start dus vooral vandaag nog met het implementeren van deze tips. Voor verdere uitleg van de tips en aanvullingen dan raad ik je aan om het boek te lezen van IMU. De online marketing tornado zal jouw leren hoe je je website kan verbeteren op gebied van SEO, maar ook op nog meer vlakken zoals het opzetten van funnels, website-indeling, ambassadeurs creëren, community building en meer.

Maar wil je nou echt expert worden op gebied van letterlijk ALLES wat te maken heeft met online marketing waarmee je je website/webshop naar 10 niveaus hoger tilt dan raad ik je aan om de cursus van de IMU te volgen genaamd de online marketing tornado masterclass.

Dit is een vele male uitgebreidere versie dan het boek wat ze aanbieden en hiermee zal je gegarandeerd resultaten krijgen.

Voor meer informatie over de cursus kan je hier terecht en kan je precies lezen wat er allemaal op je te wachten staat. Voor een kleine investering kan je je omzet een enorme boost geven! 

Maak Van Jouw Website Een Bezoekersmagneet!

Wordt meester in SEO, funnel building, community building, neuromarketing, maken van landingspagina’s, email marketing en nog veel meer door de cursus van IMU. IMU domineert al jaren in Google en wilt nu ook dat JIJ gaat domineren in Google en meer verkopen/leads gaat behalen! Versla vandaag nog jouw concurrenten in de zoekmachine en ga ze voorbij!

Ja Ik Wil Meer Bezoekers!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *