
Verkopen via Bol.com tips is geschreven voor jonge ondernemers die willen starten met verkopen via Bol.com.
De populariteit voor het ondernemerschap onder jongeren stijgt enorm. Steeds meer jonge mensen willen gaan starten met ondernemen.
Verkopen via Bol.com is daar één van. Omdat vele jonge ondernemers vatslopen met het proces heb ik besloten om dit artikel te schrijven. In dit artikel vind je verkopen via Bol.com tips om jouw business te doen laten groeien.
Allereerst zou ik kort uitleggen wat het verkopen via Bol.com inhoudt.
Wat is verkopen via Bol.com?
Het businessmodel van het verkopen van produceten op bol.com werkt erg eenvoudig.
Je koopt producten in via bijvoorbeeld Aliexpress of Alibaba. Vervolgens bied je deze producent voor een meerwaarde aan op Bol.com.
Het gebruik maken van dit platform is erg slim, omdat zij de klantenservice kunnen overnemen, pakketjes voor je naar de klant kunnen versturen en het belangrijkste is nog dat je de goede naam van Bol.com gebruikt en profiteert van al het verkeer dat daarnaartoe komt.
Zo zijn er dus vele voordelen om te verkopen via Bol.com, maar hieronder zal ik de verkopen via Bol.com tips ter sprake stellen die jouw business een boost gaat geven!

Verkopen via Bol.com tips
Door het stijgende aantal jonge ondernemers dat start met verkopen via Bol.com en toch vaak veel dezelfde fouten zie maken heb ik hieronder een lijstje gemaakt met bruikbare tips.
Met deze verkopen via bol.com tips zal je meer verkopen gaan genereren en dus meer geld gaan verdienen!
Voeg meer waarde toe dan de concurrent
De eerste tip in dit lijstje is dat je meer waarde toe moet voegen aan het product dan dat de concurrent doet.
Meestal wanneer je een product wil gaan verkopen via bol.com zal je niet de eerste zijn die het product daar te koop zet. Er is dus concurrentie.
Om verkopen te generen moet je je onderscheiden van je concurrenten en dit kan je op verschillende manieren doen.
Wat ik veel zie is dat de persoon gaat concurreren op prijs. Natuurlijk prijs is belangrijk, maar als jij alleen een paar euro onder de prijs gaat zitten van je concurrent dan kom je er vaak nog niet.
De concurrent heeft waarschijnlijk al goede reviews, staat hoger dan jou in de bol resultaten en heeft een mooiere advertentie.
Dus alleen concurreren op prijs is niet alles, maar is zeker wel aan te raden als je daarnaast ook op andere gebieden je concurrentie gaat verslaan.
Je kan je onderscheiden van je concurrentie door verschillende producten samen te voegen wat mensen anders hoogstwaarschijnlijk al los zouden kopen.
Denk bijvoorbeeld aan tandenbleekpoeder met een tandenborstel en een reissetje met daarin een nekkussen voorin het vliegtuig, een ooglapje en oordopjes.
Hiernaast kan je ook kiezen voor een onderscheiding in een hoeveelheid. Dit kan je toepassen bij bepaalde producten zoals beschermhoekjes voor de tafel en mes hoezen.
Dit zijn producten die je vaak in meerdere hoeveelheden verkoopt, want een tafel heeft meerdere hoeken en huishoudens hebben vaak ook meerdere messen in de keuken.
Ook kan je je onderscheiden in kwaliteit. Zo heb je verschillende soorten nekkussens met verschillende vormen wat zorgt voor een andere liggen van je nek.
Mensen vinden het erg belangrijk dat ze hun nek op een comfortabele wijze kunnen laten rusten. Als jij je kan onderscheiden op de ligging van de nek met gebruik van jouw nekkussen dan biedt je betere kwaliteit.
Als laatst kan je je nog onderscheiden van de concurrent door middel van kleur. Door meerdere kleuren te verkopen kan je meerder klanten bedienen die verschillende voorkeurskleuren hebben.
Met al deze factoren om je te onderscheiden van de concurrentie op gebied van product kan je al een stuk meer verkopen genereren, maar er volgen uiteraard nog meer verkopen via Bol.com tips!
Gebruik goede foto’s, een uitgebreide productomschrijving en een goede titel

De tweede verkopen via bol.com tip is dat je advertentie moet worden voorzien van kwalitatief goede foto’s, goede titel en een uitgebreide productomschrijving.
De titel van je advertentie moet pakkend zijn, maar er moet ook gelijk veel informatie te vinden zijn in de titel.
Zet hier bijvoorbeeld het merk, de afmetingen en gewicht in.
Daarnaast is het voor de advertentie verstandig om foto’s van het product te maken vanuit allerlei verschillende hoeken en daar ook de afmetingen in te zetten.
Ook foto’s van de onderdelen waar het product uit betstaat is verstandig om erbij te plaatsen.
Maak zo’n 8 foto’s om zo de consument een duidelijk beeld te geven van je product.
Naast de foto’s is de productomschrijving van groot belang. Hier wordt namelijk van alles over het product verteld.
Wat je zeker zou moeten vermelden is wat het product is, hoe het werkt, waarom de consument het zou moeten kopen, welke probleem het oplost en de voordelen van het product.
Maak deze omschrijving goed uitgebreid, want een klant wilt immers liever genoeg informatie ontvangen dan te weinig.
Als laatst kan je de specificaties van het product invullen. Vul dit ook zo veel mogelijk in waar nodig. Geef de consument zo veel mogelijk informatie over het product.
De titel, foto’s en omschrijving van het product kunnen van cruciale waarde zijn om wel of niet bij de een persoon te kopen. Besteed hier dus genoeg aandacht aan!
Snelle levering

Consumenten willen vandaag de dag zo snel mogelijk consumeren en kunnen vaak niet wachten totdat een pakketje bij hun voor de deur staat.
Als verkoper van Bol.com doe je er verstandig aan om je producten snel te leveren. Het is dus handig om te voldoen aan “vandaag bestelt morgen in huis”.
Dit is voornamelijk te bereiken door je producten op te sturen naar het magazijn van Bol.com. Zij versturen en beheren dan jouw producten in ruil voor een kleine verhoging.
Je maakt dan gebruik van logistiek via bol en hier zitten vele voordelen aan.
Zij zorgen ervoor dat je product de volgende dag in huis is bij de consument. Consumenten willen immers sneller dan ooit consumeren en daarom is snelle levering van groot belang.
Als consumenten de keus hebben in een lange of korte levertermijn zullen ze altijd kiezen voor de kortste levertijd.
Ook hoef je geen klantenservice meer te doen, pakketjes in te pakken, pakketjes te versturen, pakketjes op te slaan en geen voorraden meer te tellen.
Mijn advies is dus om je producten te stallen bij het magazijn van bol en te laten versturen hen. Ze nemen dan meerdere taken van je uit handen tegen een kleine vergoeding.
Zo zet je ook stappen naar automatisering van je business.
Verzamel reviews

Wanneer producten goede reviews hebben dan scoren ze hoger in de zoekresultaten van Bol.com.
Het is dus meer dan aan te raden om reviews te gaan verzamelen, want naast dat je een hogere ranking zal krijgen zal het ook klanten stimuleren om bij jou te kopen.
Hoe kom je dan aan die reviews?
In eerste instantie kan je je producten laten afnemen door vrienden en familie en vragen of zij een review voor je product willen schrijven.
Daarnaast kan je ook bij elke bestelling die je hebt een kaartje in de doos leggen waarop staat dat je vraagt om een review wanneer het product goed bevalt.
Op dit kaartje zet je dan uiteraard stap voor stap neer hoe de persoon eenvoudig een review kan plaatsen.
Hou je voorraad goed in de gaten
Als laatste tip in dit rijtje van verkopen via bol.com tips is dat je goed je voorraad in de gaten moet houden.
Zorg ervoor dat je je producten tijdig aanvult zo’n twee weken van tevoren. Zo weet je zeker dat je geen nee verkoopt.
Je kan bijhouden hoeveel stuks je per week/maand/dag verkoopt en aan de hand van die cijfers kan je bepalen hoeveel je moet inkopen om zo aan de vraag te voldoen.
Weet je niet goed hoeveel verkopen je gaat behalen, omdat het net een nieuw product is?
Bekijk dan de concurrentie en bestudeer hoeveel zij verkopen. Dit kan je doen met de Chrome extensie genaamd “Sellevate”.
Je ziet hiermee een grafiek met daarin het aantal verkopen per dag en maand. Zo kan je aan de hand van de verkopen van de concurrentie inschatten hoeveel jij zou kunnen gaan verkopen.

Wees er zeker van dat jij geld gaat verdienen met het verkopen via Bol.com!
In dit artikel heb ik verkopen via bol.com tips behandelt. Met deze tips zal je je business zeker een boost gaan geven, maar het zal er nog niet voor zorgen dat het geld binnen kom stromen.
Om op een succesvolle manier te verkopen via Bol.com is het zeer verstandig om de GRATIS videotraining van Jia Ruan te bekijken.
Jia verdiend vandaag de dag duizenden euro’s per dag met het verkopen via bol. Nu wil Jia ook ander helpen om dit soort resultaten te behalen.
Reserveer dus snel je je plek voor de GRATIS videotraining voordat het te laat is!
In deze GRATIS videotraining van Jia Ruan leert Jia jou hoe jij stap voor stap succesvol producten kan gaan verkopen via Bol.com en hiermee geld kan gaan verdienen en echte vrijheid kan behalen!
Ja Ik Wil Verkopen Via Bol.com