
Zoekwoorden onderzoek is nodig om je website te optimaliseren voor de zoekmachines van Google.
Bij het schrijven van artikelen voor je website moet je natuurlijk wel weten over welk zoekwoord je gaat schrijven.
Jouw artikel wordt immers alleen gevonden wanneer mensen jouw zoekwoord in de zoekmachine noteren.
Hoe vind je eigenlijk goede zoekwoorden? En wat zijn eigenlijk goede zoekwoorden?
In dit artikel leg ik je uit wat zoekwoorden zijn, hoe je goede zoekwoorden vindt en met welke tools je goede zoekwoorden kan vinden.
Wat is een zoekwoord?
Een zoekwoord is eigenlijk het gene wat een zoekmachinegebruiker noteert in de zoekmachine.
Vaak zijn dit een aantal woorden of een vraag waar de zoeker antwoord op wil.
De zoekmachine zet allerlei websites op een rijtje waar hij/zij het antwoord zou moeten kunnen vinden.
Natuurlijk wil jij met jouw website bij dat rijtje horen zodat de zoeker naar jouw artikel toe komt.
Door goede zoekwoorden te gebruiken gaan er meer bezoekers naar jouw website komen en ga je meer leads en/of verkopen genereren.
Waarom is een zoekwoorden onderzoek handig?
Voor je website is het noodzakelijk om goed zoekwoorden onderzoek te doen om meer bezoekers naar je website te krijgen.
Wanneer je een goed zoekwoord hebt gevonden ga je daar een artikel over schrijven en vervolgens kunnen de zoekmachinegebruikers op jouw website binnen stromen.
Als je gebruik maakt van goede zoekwoorden dan komt jouw website hoger in de zoekresultaten van Google te staan en wordt jouw website bij meer mensen weergegeven.
Daarnaast worden er ook meer gerichte zoekers naar je website gestuurd wat leidt tot betere kwaliteit leads wat vervolgens weer leidt tot meer verkopen.
Hoe vind je het juiste zoekwoord?

Door zoekwoorden onderzoek vind je het juiste zoekwoord voor je blog artikel. Dit zoekwoorden onderzoek kan je doen met een aantal tools.
Echter moet je eerst zelf nagaan wat het onderwerp van je website is. Vervolgens kan je bij dat onderwerp zoekwoorden gaan vinden.
Er zijn 3 vormen van zoekwoorden:
Short tail zoekwoorden
Short tail zoekwoorden bestaan vaak maar uit een paar woorden en zijn niet echt gericht.
Om het visueel te maken gebruik ik een voorbeeld. Stel je voor je bent opzoek naar een nieuw paar schoenen en je typt in Google ‘schoenen’.
Dit is een short tail zoekwoord. Je kan dan ook verwachten dat je enorm veel zoekresultaten krijgt, want je hebt ontzettend veel verschillende soorten schoenen.
Als je voor je blog bericht short tail zoekwoorden gaat gebruiken dan is het ten eerste ontzettend moeilijk om daarin te ranken, want er is veel concurrentie.
Alleen de grootse websites en websites met de meeste autoriteit gaan hier in ranken.
Daarnaast is het niet specifiek en ga je je blog eigenlijk publiceren aan mensen die niet naar de inhoud van jouw blog opzoek zijn, omdat jij bijvoorbeeld niet de juiste schoenen aanbiedt.
Er wordt ontzettend veel gezocht op short tail zoekwoorden. Je denkt waarschijnlijk dat je dan veel bezoekers gaat krijgen, maar vanwege de bovenstaande redenen is dat dus niet het geval.
Het gebruiken van dit soort zoekwoorden is dus niet goed en verspilling van je tijd voor het schrijven van je artikel!
Middle tail zoekwoorden
Middle tail zoekwoorden zijn woorden die bestaan uit enkele woorden. Om terug te komen op het voorbeeld zou je nu kunnen zeggen ‘sportschoenen heren’.
Het zoekwoord is nu al een stuk specifieker. De persoon zoekt namelijk naar sportenschonen en de klant is een man.
Wanneer jij hierover een artikel schrijft, en daar zo’n soort artikel bij promoot, dan komen er al iets gerichtere bezoekers op je website. Dit verhoogt dan ook de conversie.
Vaak is de concurrentie op middle tail zoekwoorden ook vrij hoog en dus moeilijk om daarin te ranken.
Ook zijn er bij middle tail zoekwoorden veel mensen die daarop zoeken maar dat is niet relevant voor jouw artikel.
Voor jouw artikel wil je mensen aantrekken die precies zoeken naar wat jij geschreven hebt.
longtail zoekwoorden
Een long tail zoekwoord is eigenlijk een zin dat bestaat uit minstens 4 woorden. Hier wordt minder op gezocht dan bij short en middle zoekwoorden, maar het voordeel is veel groter.
Het is namelijk veel specifieker en je zult gerichte bezoekers krijgen die opzoek zijn naar de inhoud van jouw artikel!
Voor ons voorbeeld zou je als zoekwoord in kunnen vullen ‘heren blauwe sportschoenen maat 43’.
Deze long tail zoekwoorden gebruiken voor het schrijven van blogs is het meest verstandig. Het is namelijk zo dat 70% van alle zoekopdrachten in Google long tail zijn en dus maar 30% short en middle.
Met long tail zoekwoorden maak je je blog zo specifiek mogelijk en krijg je ook alleen maar gerichte bezoekers.
Daarnaast is het ranken op zulke long tail zoekwoorden veel makkelijker en wordt je website ook vindbaarder.
Je zal een relevante positie krijgen zoals de eerst pagina van Google of top 5.
Doordat jij gerichte bezoekers krijgt sluiten de zoekwoorden uitstekend aan bij jou geschreven artikel en als jouw affiliate product ook aansluit op jouw artikel ga je veel meer verkopen genereren.
Door gebruik te maken van long tail zoekwoorden verhoogt dat jouw conversie nog meer dan bij middle tail zoekwoorden.
Gebruik dus zoveel mogelijk long tail zoekwoorden voor je blog artikelen om het maximale uit je bezoekers te halen!
Pas wanneer je echt veel artikelen hebt gepubliceerd om long tail zoekwoorden dan kan je proberen om ook te gaan ranken in middle en short tail zoekwoorden.
Welke tools kan je gebruiken bij je zoekwoorden onderzoek?

Er zijn tools die jou kunnen vertellen hoe vaak bepaalde woorden opgezocht worden en of het moeilijk is om met die zoektermen te ranken in Google. Hieronder heb ik een overzichtje gemaakt met tools die gratis of betaald zijn.
Gratis tools:
Ubersuggest: Deze tool is gratis te gebruiken en geeft aan hoe vaak er op een zoekwoord gezocht wordt, door welke apparaten, of er alternatieve zoekwoorden zijn en of het moeilijk is om in de zoekmachine te ranken.
Answerthepublic: Deze tool kan jou helpen om zoekwoorden te formuleren. Deze tool maakt vragen en zinnen van het zoekwoord dat jij opzoekt.
Op deze manier krijg je meer long tail zoekwoorden. Deze kan je vervolgens bij Ubersuggest noteren en daar is te zien of het nuttig is om over dat zoekwoord te gaan schrijven.
Google suggesties: Wanneer je iets opzoekt in Google wordt er onderaan de pagina een aantal suggesties gedaan die Google je aanraadt.
Deze woorden kan je ook weer invoeren in Ubersuggest om en te kijken of deze woorden nuttig zijn om over te schrijven.
Betaalde tools:
Semrush: Met deze tool kan je exact hetzelfde zien als bij Ubersuggest alleen is het aantrekkelijk om deze tool te kopen voor de andere opties.
Je kan met deze tool zo ontzettend veel. Je beschikt hier over een SEO writing assistent, je kan je hele concurrentie tot in de puntjes onderzoeken, linkbuilding, rank tracking en nog veel meer.
Als je echt serieus bezig bent is het wel aan te raden om deze tool te gaan gebruiken.
Kw finder: Deze tool heeft wat minder opties dan Semrush, maar het is wel een goede tool.
Echter zou ik je niet aanraden om Kw finder te gebruiken. Semrush is dan een stuk beter alternatief, omdat deze over een hoop meer opties beschikt.
Long tail pro: Ook long tail pro is een goede tool om te gebruiken en is erg vergelijkbaar met Semrush. Echter heeft Semrush een aantal opties meer dan deze tool.
Denk bij het noteren van zoekwoorden logisch na. Je kan zelf wel nagaan waar mensen op zoeken wat betrekking heeft op het blog artikel dat jij wil schrijven.
Gebruik long tail zoekwoorden en verwerk die in je blog en beantwoord de eventuele vragen die erbij komen kijken!
Met het volgen van deze stappen voor zoekwoorden onderzoek ga je zeker groeien als website, ga je vaker en hoger in de zoekmachine van Google ranken en ga je meer verkopen generen met je website!
Wil jij expert worden in zoekwoorden onderzoeken en een winstgevende affiliate marketing website op zetten?

In dit artikel heb ik je verteld wat goede zoekwoorden zijn, hoe je zoekwoorden onderzoek kan doen, hoe je goede zoekwoorden kunt vinden en welke tools handig zijn om te gebruiken.
Ben jij er klaar mee dat je nog geen goede zoekwoorden kan vinden en nog geen geld verdiend met je affiliate website?
Dan is de affiliate marketing revolutie van Jacko Meijaard voor jou de oplossing!
Jacko laat in zijn cursus zien hoe hij een winstgevende affiliate marketing website op zet en hoe jij dit ook kan!
In zijn cursus laat hij o.a. ook zien hoe je goede zoekwoorden vindt en hoe je deze vervolgens kan gebruiken voor je website en laat Jacko zien hoe je je artikelen SEO optimaliseert.
Gebruik deze link om naar de kortingspagina te gaan van de affiliate marketing revolutie met daarbij een introductie video!
In deze GRATIS videotraining laat Jacko Meijaard zien hoe hij duizenden euro’s volledig passief per dag verdiend met affiliate marketing en hoe jij dit ook kan ZONDER enige kennis en ervaring!
Ja Ik Wil Passief Inkomen Verdienen!